Denna hösten ett liv + världens ca ballaste brudar

Jag tänkte för ca längesen att detta skulle bli min kreativa höst – tusan vad mycket jag skulle skriva och skapa. Och en del har jag gjort, absolut. Men inte alls så mycket som jag tidigare tänkt.

Men whatevs liksom. För vet ni vad? Jag fyllde 28 i tisdags. Jag tänkte bli runt 80 år eller så och det innebär att jag har 50 år på mig att vara kreativ. Kreativare. Att skriva och styra och ställa.

Men, det har varit mörkt. Det är ett known fact att jag när det övergår till mörker inte riktigt funkar på samma energinivå som innan. Dagsljus gör något med mig. Så, jag puttrar lite på halvfart. Ska vi ta och utmana varandra? Tillochmed 29:e november måste jag skriva tio inlägg. Det spelar egentligen ingen roll om vad. Jag har en del om feminism och könsrollsfrågan som vill ut, och en del om ett par fåniga tv-serier som jag gillar att titta på. Och en del om sci-fiserier som jag i ärlighetens namn borde sett för flera år sen. Men inte just idag. Idag smälter jag en väldigt kär helg med min karl. Vi har tagit några steg i vår relation de senaste månaderna, och vad vi pratat och pratat och pratat. Vi har egentligen inte känt varandra så länge men det är tveksamt om det är någon som känner mig så bra som han gör just nu. Denna helg har varit väldigt fin, på många sätt.

Ett av de sätten var att han hade köpt konsertbiljetter till mig i födelsedagspresent. The Vaccines. Tamigtusan vad bra det var. Gick skitfort och efter varje låt insåg man att pulsen gick i 508 pga deras tempo i vevandet. Och dessa brudar. Dessa brudar med bara trummor och gitarr och ett satans wail&vev.

JA, MUSIK MED JÄVLIGT MYCKET KÖN I!

 

 

Det här inlägget postades i Populärkultur, Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

