Nu blir det personligt!

Jag träffade mitt ex i dag. Vi var tillsammans i nästan fyra och ett halvt år och i maj 2011 gjorde jag slut. Inte för att något hade hänt, egentligen. Inte för att han är en dålig kille, tvärtom. Jag var bara inte kär i honom. Sen dess har vi bara setts en gång, för lite mer än ett år sen och han var fortfarande arg då, och bitter. Ikväll sågs vi igen. Vi satt några timmar och bara pratade. Vad har hänt? Vad har vi gjort, familjen, musik, hobbies, partners. Och jag kom ihåg varför jag blev kär i honom, att han är rolig och att vi har mycket gemensamt. Det fanns ju ett skäl till varför vi två var ett par.

Det var jättekul att träffa honom. Han mår bra, han är lycklig. Han är förlovad!! Han! Och han gifter sig i vår. JAG gjorde slut med honom och HAN är först med att gifta sig! Alltså nej, jag är inte bitter. Jag är väldigt glad för hans skull.

Det var märkligt. Denna man som jag sov brevid så många nätter, och det var liksom bara inget kvar. Jag tycker fortfarande mycket om honom, men allt det andra, det som fanns, är försvunnet.

Det blev som det blev, och det blev bra. Tillslut.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

