Dagen då jag hade sjukt många besökare på bloggen

Ok.

I morse kommenterade jag på Apan/Annas blogg (tror fortfarande att bäbisen kommer 23:e oktober). Hon såg en länk till min blogg och läste mitt inlägg om lotusfötter. Skrev ett eget inlägg där hon länkade, och lade även ut det på twitter.

Och alltså shit. Jag har aldrig varit med om nåt sånt här under då år jag har haft blogg (sen 2004). En tweet blev till retweet och fler och länkanden och i skrivande stund har jag idag haft 1034 besök på min blogg idag. Sitter med blogghybris och vet inte vad jag ska göra. Kändes surrealistiskt med över hundra pers som kollat och nu är det alltså över tusen stycken som varit här. Alla har kanske inte läst hela inlägget, eller något annat. Men många har läst det, förfasats, delat med andra. Som min intention var. Jag trodde att runt trettio kanske skulle läsa. Det är rätt häftigt. Är det såhär varje dag för de som har stora bloggar? Eller blir 1000 besök bara vardagsmat tillslut och man ba’ ”Ah, mina läsare överger mig??!!” när besökarantalet går ner till 978.

Anyway. Det är en fascinerande känsla. Är det någon som kollar in även imorgon, hej! Annars kommer jag sitta här med min statistik från idag och minnas the golden days.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagen då jag hade sjukt många besökare på bloggen

  1. Ellen skriver:

    Gör ett uppföljningsinlägg! Du skriver bra och spännande, lättföljt och lättförstått. Inlägget om lotus feet var ju asbra med jämföresler till långt bak i tiden. Historiska förklaringar, och till ett ämne som är bra och nyttigt att skriva om. jag i alla fall vill läsa liknande inlägg!

  2. isalu507 skriver:

    Tack! Fantastisk komplimang! Det kommer mer, det finns idéer!

Kommentera

