Att bryta sig in hemma hos sig själv ska inte vara så lätt.

Igår skulle jag och min kille göra av med några kreplits tillsammans och ja, det blev stressigt vid avfärd. Lunchlåda till idag, bok, halsduk, extra vantar, D-vitaminburken, varma jackan, dagbok, laddsladd till mobilen….och så ut i trapphuset! Bara för att inse att bakom den låsta dörren ligger nycklar, både till mig och honom, samt mobiltelefon. Finns det någon känsla av maktlöshet värre än att just ha låst in sina nycklar i sitt eget hem?

Alltså.

Sovrumsfönster, numera stängt.

Det här är mitt sovrumsfönster. När jag väl kommit utanför huset och kikade upp mot det så var det naturligtvis öppet, att lägga börda på ångest. Det tog mig ungefär en halv minut att ta beslutet att bryta sig in hemma hos mig själv. Lånade en cykel i cykelstället (förlåt), ställde den under fönstret, klättrade upp på den, öppnade det gläntande fönstret, drog mig upp och ålade mig in. Det tog mig ungefär ytterligare en minut. Sen var jag inne.

Får lite ångest av tanken på att jag rätt många gånger glömt låsa fönstrena ordentligt när jag gått hemifrån. Klarar oviga klumpiga jag av att ta mig in så lätt så kan alla andra det också. Lite av en tankeställare.

Undrar om någon såg mig, om de funderade på att ringa polisen eller om det såg legitimt ut med en tjej i 30-årsåldern (typ) som står på sadel+styre på en cykel lutad mot en vägg och häver sig in genom ett fönster i en nedsläckt lägenhet.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att bryta sig in hemma hos sig själv ska inte vara så lätt.

  1. frokenfinnemang skriver:

    Haha, jag minns när jag var yngre och fortfarande bodde hemma. Jag glömde alltid nyckeln. Då fick jag, OM jag hade turen att fönstret ovanför alltan taket stod på glänt, klätra upp på taket för att sedan men något lyckas få upp spärren på fönstret för att ta mig in. Det måste ha sett riktigt misstänkt ut och jag är fortfarande förvånad att ingen ringde polisen nån gång, men det ska man väl vara tacksam för såklart, haha.
    Ha det, och håll koll på nycklarna! Kram!

Kommentera

