vINTEr

Jag är trött på det nu, jag orkar inte mer. Jag blir overksam, trött, passiv och bara sitter här utan mål eller mening. Vad pratar jag om? Det är kallt ute. Ahmen bara suck it up och acceptera att du bor i Sverige då! Ja, det har jag gjort i 28 år. Stått ut med skiten men jag hatar det.

IMAG0637

Ser ni himlen? Bilden är tagen för två minuter sen. Alla dessa grå regniga dagar jag har suttit inne och tittat ut och önskat, försökt viljestyrka fram den där färgen och det inte har gått. Nu känns det bara helt likgiltigt. Det värsta jag vet är att frysa. Det bryter ner mig totalt och nu har jag frusit i fem månader och det är inte mycket kvar av mig. Jag ser himlen och vill bara strunta i det, gå och lägga mig under duntäcket igen och högtidligt skita i att det är den där efterlängtansvärda klarblå himlen ute. Men det kan jag ju inte göra. Inget blir bättre av passivitet och det är ju min enda lediga dag på hela veckan så jag kan inte bara sitta inne utan får ta på mig långkalsonger och extra byxor och två par vantar och fleecetröja under jackan och jag kan inte duscha för min hårtork har gått sönder och det går inte gå ut med blött hår och det kommer blåsa kallt i mina ögon och de kommer bara rinna så jag kan inte sminka mig för då har jag mascara i hela ansiktet sen och jag glömde visst att packa ner näsdukar och jag måste snyta mig varannan minut i kylan och fan också nu måste jag ta av mig vanten och det är kallt på fingrarna så det gör ont och alltid alltid minst två par strumpor annars går det inte och när jag väl kommer ut så vill jag bara gå in igen hur blå himlen än är.

Jag blir ledsen, passiv och vill bara ingenting. Det känns så jävla gnälligt, kontraproduktivt, barnsligt, fånigt, tramsigt att klaga på det. Det finns de som har det värre. Ingenting jag gör kan göra det bättre. Jag kan flytta, men jag vill ju ha mitt liv här. Fast jag vill inte frysa.

Det här inlägget postades i Uncategorized, Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

