2012/2013

2012 var året då jag blev kär, förtvivlad och sen lycklig igen. Året då jag har lärt känna mig själv väldigt mycket genom att lära känna någon annan och tagit flera steg mot att må bättre. 2012 är året då jag bestämde mig för låta min alldeles egen normala hårfärg växa ut och då jag tog ett ganska passivt, men ändå beslut om fortsatta studier. 2012 var året då jag såg många bra konserter och hittade ny musik, började lyssna på poddar igen och en gång för alla bestämde mig för att Proust inte är nåt att sträva efter att ha läst. 2012 var året då jag blev helt såld på Dr Who och fick en TARDIS i julklapp. Det var året då jag bara inte kunde förstå att folk inte fattade grejen med ett könsneutralt pronomen och läste mer om feminism och hälsa igen. Jag åkte till Köpenhamn för första gången, drack fina viner och åt väldigt god mat.

2013 har jag inte tänkt på så mycket. Inga nyårslöften. Det finns några saker jag vill göra mer av. Fortsätta vara lycklig, läsa fler böcker, skriva mer, ha bra sex, äta god mat. Fortsätta processen av må bra, må bättre. Gå på konserter, lyssna på musik. Kommunicera med de jag har nära.

Jag tänker inte sätta upp några mål om mat eller att träna.

IMG_20121214_105819

 

Men jag ska fortsätta jobba på emo-luggen.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

