Att bli kallad fitta innan frukost.

Det senaste året, fram till augusti, jobbade jag med en väldigt trevlig tjej. Vi har, dumt nog, inte setts sen dess innan vi träffades igår över en öl. Hon var förut tillsammans med en kille som också jobbade på samma arbetsplats. De är inte tillsammans längre, och vi pratade inte väldigt mycket om det. Hon sade att det var slut och se gick vi vidare liksom. Under kvällen fick jag flera samtal från okänt nummer. Det var stimmigt på baren där vi satt och jag hörde det inte, men kollade då och då på telefonen och ba ”Jaha, ett till samtal.” Det sista samtalet kom tio i tolv, efter att jag hade kommit hem och somat. Jag svarade då, men den som ringde klickade i örat på mig. I morse såg jag att jag hade flera meddelanden på facebook, från min kompis ex. Han undrade var vi var, om vi var kvar på stället där vi satt (han visste alltså var vi var nånstans), varför jag inte svarade och att han var orolig för sitt ex. Ett par meddelanden till innan han hade gett upp.

Jag såg dem i morse när jag vaknade och skickade ett meddelande där det stod att jag inte hade sett hans meddelanden förrän nu, morgonen efter, men att det var ok med hans ex. En kvart senare dimper följande meddelande ner i min inbox:

Aha så du det ”nu”? Jag har varit ”orolig”!

* Aha så du såg det ”nu”? Anledningen till att jag inte tyckt om dig är för att du är en falsk ”fitta”! Enda anledningen!

Vad ska man göra åt det här liksom? Vad går genom en sån människas huvud? Jag har aldrig blivit kallad fitta förut och vet liksom inte vad jag ska tänka kring det. Är det skillnad på en falsk fitta och en vanlig fitta? Han trodde nog att jag visst hade sett meddelandena, men att jag låtsades som att jag inte sett dem förrän morgonen efter. Jag brukar inte ljuga särskilt ofta och hade ingen anledning att göra det i detta fall. Och att han tyckt om mig eller inte? Alltså, vi var ju inte jättepolare då. Men falsk fitta? Nja.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att bli kallad fitta innan frukost.

  1. Lesthi skriver:

    Jag förstår verkligen inte folk överlag som använder fitta som skällsord. :< Fitta är något braaaa, jag blir så arg att det alltid ska vara nån som sitter och skriker jävla fitta när nåt går dåligt.

    • isalu507 skriver:

      Men eller hur! Det frustrerar mig så när en del folk gör på det viset, det värsta arga de kan kalla mig liksom är falsk fitta.
      Det är inget dåligt med min fitta!

Kommentera

