Till tjänst strax efter att febern gått ner

Var är alla mina spännande, fascinerande, briljant formulerade inlägg om aktuell populärkultur? Jo, de ligger och väntar någonstans strax bortom feberbarriären och det faktum att jag låg vaken och vred mig i sängen hela natten igår.

Efter att ha sökt sympati för min något förhöjda kroppstemperatur och mitt klarröda svalg så tänker jag nämna några saker:

1. Hart of Dixie

Åh herregud vad den motsvarade precis alla förväntningar och Zoe Hart fick sitt fellowship och stod på flygplatsen i melankolisk musik och ba ”jag kan inte lämna mina vänner!” och mannen hon var/är kär i, George Tucker, klev från sitt bröllop ut i regnet och med våt skjorta knackade han på hos Zoe som just accepterat att hon inte skulle få honom och fått ihop det med sin granne Wade. Ridå säsong ett.

Tusan vad bra. När jag skrev förra texten hade jag sett de tre första avsnitten men Hart of Dixie som läkarserie har ej tagit sig då hon inte direkt utför något läkararbete (förutom ca två minuter i ungefär avsnitt 14). Säsong två börjar om ungefär en vecka. Vem väntar? Jag väntar.

2. Downton Abbey.

Alla pratade om den, jag fattade ingenting och bara ahmen whatever. Hade tråkigt ett par dagar en gång och kollade båda första säsongerna i ett svep ungefär och bara rycktes med av vackra kläder, majestätiskt krökta trappor, kristallkronor och hierarkin! Hierarkin är så underbart fulländat vacker och utan att tveka placeras alla i exakt rätt fack på rätt pinne i stegen i den traditionstyngda kristallklingande trappan och det fina porträtterandet av de olika lagren (som jag naturligtvis förstår är romantiserade).

Vet inte varför brittiska kostymdramer tilltalar mig så.

Nåja. Jag fryser om händerna och hela kroppen trots löpartajts och långärmad tröja som pyjamas. Det blir mer skrivande en annan dag.

Det här inlägget postades i Populärkultur, Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

