Nemo bor inte här längre.

För lite mer än ett år sen vann jag och min dåvarande roomie, icke kärleksfullt kallad Slackern, en guldfisk i nåt slags tävling. Nemo. Köpte en kompis, Steve. Steve gick bort efter ett tag och Nemo stannade längre.

Gullig, absolut. Jag har dock inte haft någon motivation eller ambition att vara fiskägare det senaste året. Idag, 4:e september fick jag nog. Nemo bor inte här längre. Han har simmat vidare till de sälla fiskmarkerna. Hajgijala? Nangigäla? Anyways. Ja. Jag har tagit livet av min fisk. Med berått mod och lite dåligt samvete. Men som mitt Skägg sade till mig, att vara djurägare (även om man inte vill vara det utan blev påprackad djurägarskapet by accident) så tar man sitt ansvar om man inte längre kan ta hand om djuret på ett adekvat sätt. Jag försökte ordna det via facebook, men omplaceringsfiskar är inte så populära. Så jag tog mitt ansvar.

Nemo bor inte här längre. Steve har inte bott här på länge. Nu bor jag helt ensam.

Det här inlägget postades i Vardag och sånt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

