Skrivlust

Jamen vad fan.

Det ordnade upp sig med karln, stämningen är bra på jobbet, det är sommar trots att det i vanlig ordning bara är 14 grader ute (när var det sist ”sommar” i juni, egentligen?) och jag vill skriva!

Långa texter om saker som intresserar mig! I höst ska jag gå en distansutbildning på kvartsfart från Jönköpings Uni som handlar om litteraturhistoria med inriktning mot skräck och gotism. Vansinningt spännande och jag ser fram emot det, att läsa, analysera, skriva. Sånt som jag har saknat så mycket och att dessutom få välja vilka ämnen jag vill studera och inte bara kräkas ur mig åtta refererade sidor om geometrihistoria bara för att det ska ingå. Inte för att det inte var intressant. Mattehistoria, och framför allt att skriva ingående om den, var en av mina favoritdelar sista året på LiU. Men nu vill jag skriva.

 

Popkultur och aktuella ämnen och herreguuud vad likriktat det känns, men det skiter jag i för jag har saknat att låta fingrarna löpa över tangenterna och bara låta orden komma, för ibland bara gör de det. Kommer.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

